ארדן מחולל סערה: "להציג נתונים על שופטים שמקילים עם זורקי אבנים"

צבי הדס | צילום: פייסבוק 2 Comment on ארדן מחולל סערה: "להציג נתונים על שופטים שמקילים עם זורקי אבנים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשות הדיבור לשר ארדן שפרסם הערב, מוצאי ראש השנה, פוסט ארוך ברשת החברתית:

"יום לפני שאלכסנדר לבלוביץ ז׳׳ל נרצח בפיגוע האבנים בירושלים, פורסמה היוזמה שלי להציג בפני חברי הוועדה לבחירת שופטים את הנתונים על שופטים המקלים במיוחד עם זורקי אבנים ובקבוקי תבערה.

לא עשיתי זאת במקרה.

כשר לביטחון הפנים לא אתן לתופעה הרצחנית הזו להימשך. זורקי אבנים הם רוצחים לכל דבר (לא צריך להזכיר שוב את אדל ביטון ז׳׳ל, נכון?), והם לא יכולים להשתחרר בערבות או עם עבודות לתועלת הציבור. כך לא נשיג הרתעה!

הסיכוי שמי מהם יישב שנים ארוכות בכלא הוא אפסי. זהו מצב בלתי נסבל ואם כדי לשנותו אצטרך כעת להתמודד עם ביקורת משמאל, אני מוכן לשלם את המחיר.
לגופה של ביקורת, אומר שני דברים. הראשון: מי שעוקב אחרי הקריירה הציבורית שלי יודע שאני לא צריך הטפות מוסר בנושא שמירת החוק והגנה על בית המשפט. השני: כמי שישב במשך שבע שנים בוועדה לבחירת שופטים – אין רבים שמכירים את ההליך טוב ממני. לכן אני מרשה לעצמי לקבוע שלתת לגוף הבוחר שמורכב (ולא במקרה) גם מנציגי ציבור (חברי כנסת ושרים), את מלוא המידע על שופטים שמועמדים לקידום, כולל דוגמאות לפסקי דין שלהם, זו יוזמה שמעמיקה את רצינות ההליך ואף תורמת לו.

חשוב מאוד שנציגי הוועדה יידעו מי מקל ומי מחמיר בטרם יצביעו על השופטים הבודדים שיקודמו מתוך עשרות המועמדים השונים.

אני מכבד מאוד את נשיאת בית המשפט העליון ויחד עם זאת מחוייבותי העליונה כשר לביטחון הפנים היא למצוא כל דרך כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל" כתב ארדן.

קודם לכן, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור הוציאה הודעה שתוקפת בחומרתה את הצעתו של ארדן. "ככל שהפרסומים אכן משקפים גישה של השר, נשיאת בית המשפט העליון רואה אותם בחומרה רבה. הדברים נוגדים את עקרון העצמאות האישית של השופט, שהוא מרכיב מרכזי בכל משטר דמוקרטי".

לדבריה, הדברים של ארדן "נוגדים את העיקרון הקבוע בחוק-יסוד: השפיטה, לפיו אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה זולת מרותו של הדין. נשיאת בית המשפט העליון אינה מביעה כל עמדה לגבי העונשים הראויים, אך היא מבקשת להביע מחאתה על הניסיון להשמיע לשופטים אזהרה כי אם לא יפסקו כפי שסבורה הרשות המבצעת שראוי לפסוק – לא יקודמו. מהדברים המיוחסים לשר ארדן מתאימים למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן, ולא למדינתנו כמדינה יהודית ודמוקרטית".

נאור סיימה את דבריה במשפט כי "שופטי ישראל ימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה, ולא יגורו מפני איש".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כל הכבוד אין על גלעד

  2. 1

    ארדן טוב למדינת ישראל! מזעזע את כל המושחתים: המשטרה, מערכת המשפט…
    שאפו ארדן!